Reklama bezpośrednia
Każda firma usługowa, czy też zajmująca się sprzedażą aby utrzymać się na rynku musi podejmować nieustanne działania, których celem jest zdobycie jak najszerszego grona klientów. Najbardziej skuteczną formą tego działania jest reklama. Może być to zarówno reklama skierowana do szerokiego grona przypadkowych odbiorców. Taką formą reklamy są na przykład wielkie bilbordy, plakaty na ulicach czy też spot reklamowy nadawany w telewizji lub w radiu. Inna formą reklamy jest tak zwana reklama bezpośrednia, czyli wręczanie ulotek reklamowych konkretnym ludziom.
Osoby, których zadaniem jest roznoszenie ulotek w Gdyni zazwyczaj maja jasno określoną grupę osób docelowych. I tak na przykład ulotka, która opisuje działalność nowej szkoły policealnej z reguły powinna trafiać na rąk ludzi młodych w przedziale wiekowym od osiemnastego do dwudziestego piątego roku życia. Natomiast ulotka, która reklamuje otwarcie nowego przedszkola będzie ciekawsza raczej dla trzydziestolatków, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym.