Obecnie znaczna część pracodawców decyduje się na wręczanie swoim pracownikom upominków. Chociaż zazwyczaj kojarzą się z okresem świątecznym, coraz częściej stanowią one również elementarną część systemów motywacyjnych. Dlaczego to dobry pomysł? Co sprawdzi się lepiej – firmowe gadżety czy karta podarunkowa do wszystkich sklepów? Zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu.
Dlaczego warto obdarowywać swoich pracowników?
Zgrany zespół pracowników to kluczowy element zarówno mniejszych, jak i większych firm, odpowiadający za ich sprawne funkcjonowanie. Aktualnie często możemy spotkać się z szybkim tempem działania – w pracy musimy być jak najbardziej wydajni, co jednocześnie może szybciej prowadzić do zawodowego wypalenia. Z tego też względu, obecnie coraz większą popularnością cieszą się różnorodne systemy motywacyjne, obejmujące dodatkowe wynagrodzenie w formie premii bądź prezentów rzeczowych. Wbrew pozorom, gest wręczenia prezentu pracownikowi może dla niego wiele znaczyć. Przede wszystkim jest to uznanie za jego ciężką pracę, co w praktyce faktycznie działa motywująco do wypełniania dalszych obowiązków zawodowych. Jest to niezwykle istotna kwestia, która dodatkowo wpływa na atmosferę w relacji pracownik-pracodawca. Warto jednak pamiętać, że liczy się również wybór prezentów. Nie każdy z nich może bowiem przynieść oczekiwane efekty, niekiedy wręcz rozczarowując dających z siebie wszystko pracowników. Czy gadżety firmowe to dobry pomysł, czy też lepiej sprawdzi się karta prezentowa? Podpowiadamy tuż poniżej.
Firmowe gadżety czy karta podarunkowa do wszystkich sklepów – co wręczać pracownikom?
W drobnych upominkach opatrzonych logo przedsiębiorstwa zdecydowanie nie ma nic złego. Stanowią one doskonały nośnik reklamowy, a także sprawiają, że pracownicy czują się bardziej związani ze swoim miejscem pracy, czując przynależność do pewnej grupy. Podarowanie zestawu firmowych gadżetów to świetny sposób na miłe przyjęcie nowej osoby w zespole, jednak niekoniecznie dobrze sprawdzi się jako uhonorowanie ciężkiej pracy. W takim przypadku lepiej postawić na karty podarunkowe, takie jak na przykład karta podarunkowa do wszystkich sklepów. Tego rodzaju karta upominkowa może zostać zrealizowana w dowolnym sklepie internetowym, jak i sklepach stacjonarnych, co daje pracownikom swobodę wyboru w kwestii rozdysponowania znajdujących się na niej środków. Wręczenie karty podarunkowej będzie nie tylko miłym gestem doceniającym najciężej pracujące w firmie osoby. Przedpłaconą kartę podarunkową warto przekazać pracownikom również w ramach prezentu świątecznego. Główną zaletą kart podarunkowych stanowi przede wszystkim ich wygoda – karta przedpłacona z pewnością ucieszy każdego z pracowników, motywując ich jednocześnie do dalszej pracy.